A PANNONCOLOR az alábbi festőszereket és alapozókat kínálja:
FESTŐSZEREK OLAJFESTÉKHEZ:
HÍGÍTÁS
Művész lenolaj: A művész lenolaj lenmagból magasnyomással sajtolt, tisztított, fényesítő hatású festőolaj, amely kenhetőbbé teszi a festéket, és egyben lassítja a száradást.
Mûvész terpentin: A művész terpentin fenyőgyantából desztillálással előállított oldószer. Jól hígítja az olajfestéket, gyorsítja a száradását és egyben mattító hatású is. Festőeszközök tisztítására is alkalmas.
Velencei terpentin: A velencei terpentin vörösfenyőből kinyert természetes nemes balzsam, mézszerűen sűrű anyag. A festékhez keverve növeli a rugalmasságot, fényességet, a lazúrosságot és a tartósságot. Használata során a festék megtartja eredeti, természetes fényét (nem mattít, mint a művész terpentin).
Művész festőszer: Egy nem sárguló műgyanta oldata terpentin és lenolaj keverékében. Javítja a festék kenhetőségét és tapadását a festőalaphoz. Növeli a festék természetes fényét és lazúrosságát. A lassan száradó színek száradását gyorsítja.
SZÁRÍTÁS
Standolaj: A standolajjal kevert festékek gyorsabban és fénylő felülettel száradnak, s az időjárási befolyásokkal szembeni ellenállásuk jelentősen fokozódik. Ezért kötő vagy adalékanyagként olyan olajfestményekhez használják, amelyek a szabadban erősebben ki vannak téve az időjárás szeszélyeinek.
Szikkatív: A zsíros olajok száradási készségének feljavítását és gyorsítását segítik elő. Óvatosságból csak cseppenként használjuk. A zsíros olajok száradási készségének fokozása, bőséges szikkatív adagolás mellett pont az ellenkező hatást eredményezi.
TISZTÍTÁS
Lakkbenzin: Aromásmentes oldószer, olajfestékes festőeszközök tisztításához, öntapadós cimkék eltávolításához.
LAKKOK
Dammárlakk matt, selyemfényű és fényes: A dammárlakk a dammárgyanta oldata terpentinben, amely matt, selyemfényű és fényes változatban készül. Alapja egy ázsiai trópusi fából nyert értékes gyanta. A festett felületet megóvja a környezeti hatásoktól, hátránya, hogy az idők folyamán sárgulhat.
Festménylakk fényes és matt kivitelben: A festménylakk terpentinben oldott színtelen műgyanta. Fényes és matt változatban készül, előnye, hogy nem sárgítja a festményt, és nem sárgul idővel.
OLAJFESTMÉNY TISZTÍTÁSA
Viaszpaszta: Terpentines méhviasz. Festmények utófényezésére, tisztítására ajánljuk.
AKRIL KIEGÉSZÍTŐK:
ALAPOZÓK
Akril Gesso: A Gesso alapozó vízzel higítható, akril alapú fehér médium pl.: farostlemez, vászon alapozásához.
Vászonalapozó lakk: Sűrű, vízzel hígítható poliakrilát műgyantalakk. Száradás után átlátszó és vízálló lesz. Kifejezetten natúr vászonra ajánlott, nem folyik át a vászon pórusain. Több rétegben célszerű felhordani.
AKRIL HÍGÍTÓK, ADALÉKANYAGOK
Akril hígító: Az akrilfesték egyszerűen vízzel hígítható festék, azonban erős hígításhoz (pl.: szóráshoz), mely az akrilfesték terülését sokkal egyenletesebbé, szebbé varázsolja.
Akril lassító: Alapvetően az akril egy rendkívül gyorsan száradó festék, ami sokszor nehezítheti a dolgunkat. Megfelelő arányban az akrilfestékhez keverve a lassító, megnyújtja az akril száradási idejét.
Akril sűrítő és mattító festőszer: Sűrítő és mattító hatású finomszemcsés, könnyű por. Az akril festékhez keverve nem változtatja meg a festék árnyalatát viszont kiválóan besűríti azt, így gazdaságossá teszi a festőkéssel való festést is, ami igen sok festéket kíván. Nagyon kis mennyiségben használjuk.
Fényesítő paszta: A festék fényét növelő festőszer. Szemcsés anyagokhoz keverve is használható, vízzel hígítható.
AKRIL LAKKOK
Akrillakk (fényes, selyemfényű, matt): Az akril festményt a teljes száradást követően érdemes lelakkozni, a festmény védelme érdekében. Többféle fényű (selyem, matt, fényes) lakk közül választhatunk. A folyékony lakkot ecsettel vihetjük fel a kész festményre.
UV aktív akril médium (fényes, matt): Használatával sötét helyiségben UV megvilágításnál érdekes hatásokat érhetünk el. Kiemelhetünk motívumokat, de akár a festmény egész felületén is alkalmazhatjuk. Akril festékhez keverve lazúrosabbá teszi a színt, a matt és fényes felületek a felvitt festék vastagságának megfelelően természetesnek hatnak normál megvilágításban. Használhatjuk lakként is, ekkor a felület egyenletesen fényes vagy matt hatású lesz.
TISZTÍTÁS
Ecsetmosó: Kiválóan alkalmas az akrillal való festés után az ecsetek tisztítására, az ecsetre száradt festéket is feloldja.
FESTŐSZEREK AKVARELLFESTÉKHEZ:
Gumiarábikum: Trópusiakácfák gumija. Vizes oldata növeli az akvarellfesték fényét, lazúrosságát és csökkenti terülését.
ENYVFÉLÉK:
Bőrenyv: A vászon és fatáblák alapozásához is használhatjuk, segítségével rugalmas réteget képezhetünk. Fontos, hogy az alapozáshoz, masszák készítéséhez lehetőleg világos, alacsony viszkozitású enyvet használjunk.
Nyúlenyv: Bár nem nagy a kötőereje, de rendkívül rugalmas és lényegesen kisebb feszültséggel szárad a többi enyvfajtához képest, így kevésbé hajlamos a repedezésre. Polimentenyvként az aranyozási technikában játszik fontos szerepet, de rugalmas, vékony felületek alapozásához is előszeretettel alkalmazzák.
Csontenyv: fából és papírból készült tárgyak ragasztására használatos elsősorban. Felhasználható még a következő területeken: kelmefestés, kalapgyártás, szövetgyártás, posztógyártás, gipszfigurák készítése, enyves festékek gyártása.
EGYÉB KIEGÉSZÍTŐK:
Fixatív: Sellak alkoholos oldata, pasztell-, szén- és ceruzarajzok rögzítésére.
Grafix: Alkohol tartalmú, színtelen fixatív, pasztell-, kréta-, szén és ceruzarajzok rögzítésére.
Plextol: Vízzel hígitható poliakrilát kötőanyag. Felületkezeléshez és akrilfesték készítéshez, metállap felragasztásához is használhatjuk. Száradás után átlátszó és vízálló lesz.
Dammárgyanta: Természetes kötőanyag. A dammárgyanta csepp alakú formában kerül forgalomba. Színe világossárga vagy színtelen. A legkevésbé sárguló természetes gyanta. Alkoholban kevésbé, azonban zsírokban tökéletesen oldódik.
Sellak: Alkoholban oldható fehérített természetes gyanta.
Dextrin: Természetes növényi keményítő származék.
Méhviasz: Tisztított, fehérített természetes viasz, terpentinben oldódik.